fredag 5 februari 2010

Träning och stekt gröt

Allt blev så jävla bra igår, mycket tack vare klippningen. Jag firade min nya frisyrs födelse med att köpa hårspray, torrshampo (som sägs vara the shit inom hårstyling) och en underklänning (Lindex). Underklädan hade inte mycket med håret att göra men vem är jag att stå emot när något så vackert kastar sig i mina armar? Just det.
Efter jobbet mötte jag upp Tessan den sköna för lite gym. Igår tränade vi ben och rygg mest. Lite axlar också. Mycketmycket skönt.
Tanken var sen att jag skulle färga håret men i de tre butikerna jag letade i gick inte någon askblond nyans att finnas. Horribelt. Men jag gick ändå glad hem då jag skulle laga middag, en rätt jag inte ätit på flera år: Stekt gröt.
Nu vetjag att många rynkar den berömda näsan men gör inte det för helvete. Jag tror inte ni förstår hur jävla gott det är. Om ni gör gröt; gör en eller två satser extra och ställ in det i kylen. Do it.

Ett recept är väl på sin plats

Blanda havregryn, solrosfrön, krossade linfrön, russin, salt och vatten. Koka tills det blir gröt. Låt svalna - alt låt stå i kylen till nästa dag.
Gör biffar av gröten, ganska tunna, det blir bäst så. Trust me.
Stek i mycket smör och försök för guds skull att få dem att hålla ihop! You can du it, I belive in you.
När de fått en fin stekyta och verkar vara varma helt igenom går det bra att ta dem ur pannan och lägga i en skål. S
ockra och häll på mjölk.

Ät och njut.

Inga kommentarer: