onsdag 3 februari 2010

Recension av Snabba Cash

Ja, ingen annan säger det så det är väl upp till mig formulera det alla tänker:
SNABBA CASH ÄR EN SNYGGARE (SÖKARNA)!

Vilka har sett den? Ok.
Vilka har läst boken? Bra.
Ni vet grejen med hans syster, den var ju i princip struken. Det var otroligt korkat gjort. Jag är väl medveten om att det inte går att gör en film exakt efter en bok men att dra bort just den tråden fick handligen att falla platt. Inte längre hade han ett driv med en botten, nej, nu handlade allt om cashen. Så var det väl inte menat?

Utan systertråden förlorar historien sitt djup. Det jag igår såg var en pubertal drömfilm, inte en komplext samhällsskildring.
Filmens räddning var den vackra mannen. Han som med sina mörka ögon gör mig helt darrig. Underbara Fares Fares. Utan honom hade jag svävat bort i egna tankar. Tack vare honom satt jag på helspänn.

Filmen var inte dålig, men har man läst boken lever den inte upp till en enda förväntning. Så till er som inte läst boken; se filmen, ni kan säkert uppskatta den. Men att välja att se filmen framför boken är ett mycket dumt drag. Förstår ni vad jag menar?

2 kommentarer:

MissCM sa...

sv: jag älskar också det! ;D sjukt snyggt!

Fridas blogg sa...

sv: Okej.